Szczupłe zgrabne nogi

Wiele kobiet chciałoby mieć szczupłe i jędrne nogi, uda oraz pośladki, jednak unika ćwiczeń na te partie w obawie przed przyrostem masy mięśniowej oraz powiększeniem się obwodu nóg. Owszem, jest wiele ćwiczeń na nogi, które powodują przyrost masy mięśniowej, ale nie trzeba ich wykonywać, żeby poprawić sylwetkę i ujędrnić ciało. Są inne rodzaje ćwiczeń, które pozwalają zgubić tłuszczyk i uzyskać jędrne nogi.

Dlaczego warto ćwiczyć nogi, uda i pośladki?

Przede wszystkim każda kobieta chce mieć zgrabne i jędrne nogi, a bez ćwiczeń ciężko jest uzyskać taki efekt, zwłaszcza kiedy jest się starszym, kalorii przybywa, a poziom tkanki tłuszczowej naturalnie zaczyna wzrastać (w tym samym czasie poziom tkanki mięśniowej maleje). Ćwiczenia na nogi hamują proces zastępowania tkanki mięśniowej przez tkankę tłuszczową i pozwalają dłużej zachować jędrność.

Poprawiając mięśnie nóg zwiększamy ilość włókien mięśniowych, które naturalnie, bez ćwiczeń, spalają kalorie. Poza tym im większa ilość mięśni, tym więcej energii zużywa ciało na ich utrzymanie. Mięśnie nóg, zwłaszcza uda, to bardzo duże grupy mięśniowe. Kiedy ćwiczymy takie duże partie mięśniowe, powodujemy zmiany w metabolizmie – spalamy o wiele więcej kalorii, ponieważ wykorzystujemy duże mięśnie.

Kobiety nie rozwijają muskulatury tak łatwo jak mężczyźni, ponieważ nie mają wystarczającej ilości testosteronu, który odpowiada za duże przyrosty mięśniowe. Dlatego obawy przed powiększeniem się ud nie są uzasadnione – naprawdę warto ćwiczyć nogi.

Specjalnie dla Was, przygotowaliśmy listę ćwiczeń na nogi, uda i pośladki.

ADVERTISEMENT