Łydki

Wspięcie na palcach

Żeby ćwiczenie było bardziej efektywne, stań na grubej podkładce pod palce stóp (żeby zwiększyć zakres ruchu). Stań wyprostowany, z nogami wyprostowanymi w kolanach, w lekkim rozkroku. Prostuj palce stóp, wpinając się w górę tak, żeby maksymalnie rozciągać mięśnie łydek. Wspinaj się powoli, nie odbijaj się z pięt od podłogi.

*To ćwiczenie możesz wykonywać bez obciążenia, ale możesz też wykonywać je używając sztangi, sztangielek lub suwnicy Smitha.

Wspięcie na palcach w siadzie

Usiądź i wyprostuj plecy, ciężar połóż na nogach przy kolanach i przytrzymaj go rękoma. Rozstaw lekko stopy i rozciągnij maksymalnie mięśnie łydek. Powoli wykonuj wspięcia, unikając odbijania się pięt od podłogi.

*To ćwiczenie możesz wykonywać używając specjalnej maszyny do niego przystosowanej lub zwykłej sztangi.

Wypychanie ciężaru palcami nóg

Usiądź na siedzisku i oprzyj plecy. Wyprostuj nogi, dotykając powierzchni maszyny tylko palcami i stawami łączącymi jest ze śródstopiem. Wypychaj ciężar mięśniami łydek.

*To ćwiczenie możesz wykonywać używając specjalnej maszyny do niego przystosowanej lub suwnicy Smitha.